Hop til hovedindholdet

UdviklingVejen logo

Den gode pressemeddelelse


Dato og tid

Onsdag d. 3. oktober 2018 kl. 08:30 til 11:30

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 1. oktober 2018 kl. 14:00

Sted

Lokation er snarest på plads, -, - - Lokation er snarest på plads
-
- -

Den gode pressemeddelelse


Arrangementsbeskrivelse

Presseomtaler i lokale aviser er en effektiv og billig markedsføringskanal til at skabe synlighed, og er derfor meget relevant for de fleste virksomheder med en lokal kundekreds.

Imidlertid er det ikke helt ligetil at komme i disse lokale aviser. Man skal kende spillereglerne og spille med. Det stiller krav til dig om, hvordan du griber arbejdet an.

Som deltager får du:
Indsigt i gode og dårlige eksempler, kendskab til pressens vurderinger og kriterier og skrivefif til den gode pressemeddelelse og - håndtering.

Desuden får du input til, hvordan du udvælger de relevante medier i forhold til din målgruppe.

Indhold:
  • Din virksomheds budskab - er du KLAR i mælet?
  • Pressens rolle, mekanismer og kriterier
  • Den gode case
  • Tilrettelæggelse af pressekontakt
  • Den gode tekst til pressemeddelelsen
  • Håndtering af pressemeddelelser og pressekontakt—praktiske råd
  • Feedback på deltagerens udfordringer
Dagen inkluderer morgenmad og sluttes af med en sandwich.

Indlægsholdere:


Karsten Petersen, VITE, som har beskæftiget sig med kommunikation og PR siden 1982, og bl.a. har siddet på en avisredaktion og vurderet pressemeddelelser.

Charlotte Hammer, turismekoordinator ved UdviklingVejen. Charlotte har mange års erfaring fra sit virke som selvstændig, hvor hun fungerede som kommunikationsafdeling, webmaster og sparringspartner for industrielle underleverandørvirksomheder.


Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >